rowery elektryczne

dla każdego!

Napisz do nas e-mail!

Zalety roweru elektrycznego

Po pierwsze pozwala z suchą koszulą dotrzeć do pracy / szkoły / na zakupy, a jednocześnie dostarcza minimum ruchu – wspomaganie pedałowania sprawia bowiem, że możemy jechać bez nadmiernego zmęczenia i zadyszki, nawet w terenie pagórkowatym (z tego też powodu rowery tego typu są świetne dla osób starszych czy chorujących). Kolejne zalety to naturalnie aspekty wspólne dla elektryków, jak i tradycyjnych rowerów – unikamy korków i nie musimy płacić ubezpieczenia, tak jak w przypadku samochodów (a swoją drogą prąd do ładowania baterii wyjdzie nas taniej niż paliwo).
Rowery elektryczne Warszawa.

Odpowiedzi na najczęstsze pytania

Jak działa rower elektryczny?

Filozofia e-bike’a polega na tym, że wspomaganie elektryczne włącza się dopiero wtedy, gdy system wykryje nacisk na pedały. Im mocniej pedałujemy, tym mocniej silnik nas wspomaga. Możemy także wybrać poziom wsparcia, od oszczędzającego energię, aż do pełnego, który najmocniej wspomaga naszą jazdę. Silniki mają zazwyczaj minimum 250 Watt mocy i kilkadziesiąt niutonometrów momentu obrotowego.

Jaką baterię wybrać ?

Godnym polecenia typem baterii są nowoczesne akumulatory litowo-jonowe. Są to obecnie najlżejsze, najbardziej kompaktowe oraz najbardziej wydajne baterie na rynku. Nie zmienia to faktu, że nadal nieco ważą, jednak kwestią czasu jest postęp technologiczny w tym względzie i obniżenie wagi akumulatorów oraz ich wymiarów. Akumulatory litowo-jonowe nie posiadają też efektu pamięci.

Jaka pojemność akumulatora?

Przy zakupie zdecydowanie należy zwrócić uwagę na pojemność akumulatora, wyrażaną w watogodzinach (Wh) lub amperogodzinach (Ah) – kompaktowe baterie spotykane w rowerach składanych mają najmniejsze baterie (około 6-8 Ah, pozwalające na przejechanie maksymalnie około 50 – 60 km). Najbardziej pojemne akumulatory w elektrykach to około 11 Ah lub nieco powyżej 400 Wh.

Jak dbać o baterię?

Teoretycznie porządna bateria powinna przetrzymać około 500-600 cykli ładowania, co mniej więcej da nam 50.000 przejechanych kilometrów. Ale to zależy w dużej mierze od tego, jak będzie się o nią dbało. Nie można dopuścić do całkowitego rozładowania (np. zimą, gdy rower często stoi nieużywany), a także nie przegrzewać jej czy chłodzić (np. zostawiając rower na cały dzień na słońcu lub mrozie).

Cena roweru elektrycznego.

Co prawda na Allegro można kupić taki rower już za 2500 zł, ale w tej cenie nabędziemy 40 kilogramowego (!) potwora, o małym zasięgu i bardzo kiepsko wykonanego. Markowe rowery elektryczne zaczynają się od ok. 4000 zł , a te nadające się do regularnej i codziennej jazdy, to wydatek 8.000 – 10.000 zł.

Na ile starcza bateria w rowerze?

Ładowanie trwa od 2,5 do 4 godzin. A ile na w pełni naładowanej baterii można zrobić kilometrów? Teoretycznie od 30-40 do około 150. W rzeczywistości na długość trasy wpływ ma nie tylko pojemność akumulatora, ale także ciężar cyklisty, wiatr, teren i to jak często podczas podróży bateria się wyłącza.

Pomoc techniczna / serwis

  • Masz pytania?  Bardzo chętnie na nie odpwiemy.